Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 16 september 2017

Grå lördag


Låg och läste till klockan två i natt, pigg som en mört och spännande bok.
Det i sin tur gör ju att det blir en sen morgon och eftersom regnet öste ner var det skönt att bara ligga och dra sej. Inte ens hunden rörde en fena.
Sent om sider när vi eldat en brasa i spisen och kört ut den värsta ruggkänslan gav vi oss i väg för att provköra bilar. Ja, det kommer och går detta med "ska vi byta bil snart" . Det har pågått i ett par års tid :)
I alla fall så har jag i dag gjort nåt som jag aldrig gjort förut. Kört en automatväxlad. Herrejösses vad jag var nervös! Där vevade jag på med vänsterben och försökte desperat hitta frikopplingen och gubben skrattade åt mej. Själv försökte han växla ett par gånger så inte gick det bättre för honom. Men det gick riktigt hyfsat ändå och visst kan man lära sej sånt också.
Annars får jag ta det fortsatt varligt, axeln är definitivt inte vad den skulle kunna vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar