Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 5 september 2017

Det var som löken!


De vackra höstdagarna fortsätter och vi försöker ta vara på den lediga tid vi har.
Att sitta och njuta av kvällskaffet ute i solen blir en höjdare. Tvättade vardagsrumsfönstren på utsidan för att jag ska kunna se på dem från insidan. Köpte gardiner på Ikea som jag tänkt smälla upp nån kväll här så då är fönstertvätt på sin plats före.
Zeb han vandrar runt med mej där ute och gör allt för att få lite hallon vinbär och morötter. Drog upp den lilla lökmängd jag har för torkning och strax var han där och knyckte en lök. Inte fick jag den av honom och på lagom avstånd la han sej ner och tog en tugga. Hans min efteråt var obetalbar. Riktigt snopen blev han och löken blev att ligga i gräset. Allt är inte guld som glimmar eller hur det nu var.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar