Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 30 september 2017

När man ska köpa en knapp


Det kan gå så ibland, jo.
Att man ska in till handarbetsaffären för att köpa en knapp och kommer ut med en påse garn, mönster och rundstickor till en tröja. Och knappen.
Och ärlig som jag är sa jag som det var att jag behöver en knapp först och främst, men kunde tänka mej garn om de kan garantera att det finns idiotsäkert mönster för tröja. Dessutom ska det vara tunt och smidigt, ser ni jag svettas som en hel karl. Och visst, det finns sådana mönster och garn. Och jag fick förklaringar och fick se mönstret in real life och det var visst nåt fusk patent mönster jag kom hem med. Och när jag gick därifrån kände jag att det här kan bara inte gå fel. Senast jag stickade en tröja fick jag riva upp hela igen och sticka om på nytt och inte heller då blev den bra så då åkte den raka vägen i vedpannan. Där brann både tid och pengar kan jag säga.
Nå jag kan meddela att jag rivit upp flera varv redan på den här så det börjar inte bra. Jag hade sno på hela sticksömmen, så att. Men var vid gott mod intalar jag mej och har börjat på ny kula.
En helt annan sak.
Blev hungrig här mot kvällen och tänkte att jag hettar upp påsen med färskpasta och gör en god sås.
Läser på förpackningen och där står: Kan innehålla spår av BLÖTDJUR  I shit you not! Hur i jävulen kan de skriva sånt??? Där står jag med kurr i magen och läser att min färskpasta kan innehålla blötdjur. Ser framför mej när jag klipper upp påsen hur sniglar och baby bläckfiskar krälar ut. Blötdjur mina vänner, kan vara det äckligaste ord som existerar.
Som när vi var till Umeå med firman och skulle äta fint. Havskräftor och musslor av nåt slag (har förträngt namnet) och det klapprade som av löständer på tallrikarna när folk öste upp. Jag trodde jag skulle dö svältdöden den kvällen, allt tills det på småtimmarna bars in nån halvseg ryggbiff som jag tuggade i mej. Fint är inte alltid gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar