Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 10 september 2017

Vinnare


Druvskörden blev inte såå stor i år heller :)
Har suttit med skoluppgiften i flera timmar i dag. Mycket arbete med den men så är det ju ingen panik heller. Men jag håller på att tröttna på den nu och inser att jag inte blir nåt kubistfan.
Eftersom vi bara varit på två i dag passade vi på att förstöra ett presentkort vid Uffes på två söndagsluncher. Skönt att ibland gå till färdig mat och dessutom äta gott.
Så konstaterade jag att jag är lycklig vinnare av en liten kattakvarell som kommer att skickas mej från Sverige. Det var namngivning på katten och jag döpte den till Holmfrid som gick hem hos akvarellisten. Ibland behövs ingen stor pengavinst, den här vinsten har gjort hela min dag.
Holmfrid är ett namn som följt mej i över tjugo år och som jag tar till när det behövs. Holmfrid var arbetsnamnet på min sistfödde också och det är väl synd att han inte fick det i andra namn åtminstone. Han skulle gillat sina föräldrar om möjligt ännu mer då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar