Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 7 november 2017

Homage to Leonard


I dag är det 1 år sen den fantastiske Leonard Cohen lämnade jordelivet.
Men han lämnar aldrig helt. Musiken lever och dagligen går jag och nynnar på hans sånger.
Just nu pågår en veckas hyllning i hans hemstad Montreal. Sonen Adam Cohens homage till sin far.
I går kväll var det stor konsert med kända artister inför en nästan 16.000 stor publik.
Sting, k.d lang, Lana del Rey, Elvis Costello, Courtney Love och andra jag inte känner till. Förstås var Leonards låtskrivarpartner Sharon Robinson och körsångarna The Webb Sisters och Adam på plats.
Eftersom jag är medlem i The Cohen files får jag uppdateringar därifrån med jämna mellanrum. Bilder och klipp från från konserten. k.d langs version av Hallelujah gav gåshud. På tal om låten Hallelujah kan det vara intressant för den ickevetande att Leonard skrev på den i fem år och hade 80 verser som sen krymptes ner till den version vi nu är vana vid.
Under gårdagens konsert hade de stora skärmar där bilder och ljudklipp av honom fanns med mellan låtarna. Det var säkert en mäktig kväll för de som var där. Det jag nu går och hoppas på är att det görs en musik dvd av det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar