Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 5 november 2017

Rövhalt


Köpte mej en bukett rosor i går och gubben frågade vad jag ska med dem till? Jag har förlovningsdag i morgon så jag tänker förära mej en bukett blev mitt svar. Ahaaa...
Josåatt, 29 års förlovningsdag är det i dag och jag blev faktiskt bjuden på mat ute eftersom vi inte haft matgäster hemma i dag.
Sen är jag lite rövhalt, eller som vi säger i Esse, eller åtminstone jag. He ir feil i eitta reve!
Böjde mej i morse när jag skulle slänga skräp i roskis och det brände till och det kräver sin kvinna att röra sej nu. Men lite har det lättat sen jag smort och legat på massagedyna.


Jag har röjt i målarrummet i dag och slängt en massa penslar som inte är funktionsdugliga. Ska skaffa mej nya fina så småningom. Ett stadigare staffli och ett ordentligt ritbord med lådor står nu högt på min lista. Det staffli som jag nu har är rätt så skrangligt och bordsskivan bågnar så det finns att uppdatera. Nån gång nån dag.
Gjorde en tavla åt storebror av linjaler som han tillverkade i slöjdskolan och som i dagsläget inte är i användning. Tycker de är så fina att de är värda att få visas upp.
Jag har också hunnit måla årets julkort och beställt kopior från ifolor. Så nu är också det gjort.
Känns som om jag inte behöver så mycket mer i dag faktiskt. Bara chilla och vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar