Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 8 november 2017

Smak av jul


Jamen visst måste det börjas nu. Glöggandet.
Jag hade nästan tänkt mej till skolan i kväll men det skulle vara nån filmvisning och det lät inte inbjudande så jag hoppade över. Istället far jag på modellteckning i morgon. Men det var ont om mat hemma så det blev en stadsresa i stället.
Och jag hade på klart att det skulle vara glögg och pepparkaka i kväll. Vad passar väl bättre när det är blåsigt och ruggigt värre där ute.
Pepparkakor med polkasmak, Blossa glögg, en sovande hund bredvid oss och glöd ännu i spisen.
Inte fy skam för en onsdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar