Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 21 november 2017

Reint stygg!


Har varit på gruppmöte i Tobaksmagasinet inför slutarbetes presentationen som sker den 2 december på skolan. Har jag inte varit nervös för det tidigare så är jag det nu. Att få sitt verk kritiskt granskad av två konstnärer och kunna hålla ett tio minuter långt tal om hur vad och varför få det onekligen att darra i byxbuntarna. Så lite sånt har vi övat på i kväll.
Kom hem och tänkte njuta av lite godsaker. Elovenas överlevnadskex gör att man överlever, det lever jag inte utan många dagar. Favoritglöggen var slut så jag fick pröva på nåt annat. Sorry Borgå, ni levererar inte. Doftade ljuvligt av kryddor och ... jul. Men smakade som outspädd hemkokad saft.
Stod att man kunde spetsa till den med sherry som exempel. Jaloviina Myrsky kunde vara ett alternativ.
Nåjo, det är en världslig sak kanske många tycker men glögg ska vara god och ge habegär. Inte vara reint stygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar