Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 27 november 2017

Ny vecka


Och plötsligt var det måndag och ny vecka.
Med både lillajul och 1 advent i sikte. Nu går det undan hörni.
Jag har suttit och renskrivit mitt föredrag om slutarbetet inför lördagens granskning. Det blev inte många meningar kan jag tala om. Det är inte fråga om några långa procedurer när jag målar. Det mal en stund i huvudet och så kluddar jag till. Inga konstigheter alls.
Men bara tanken att detta var det sista jag behövde göra är otrolig. Det är klart nu och jag har gjort mitt vad kommer till skolan. Bara lördag och vernissage kvar.
I helgen brassade jag på med denna målning som jag kom att kalla Nattens budbärerska. En akryl på 30x60 cm. Ni kanske minns att jag hade gjort en liten akvarell av samma dam tidigare, hon jag såg i en oljefläck på arbetet. Nu är hon slutförd på riktigt.
Ibland är jag riktigt nöjd med att vara metallare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar