Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 november 2017

När man får lugna ner sej


Jag har en känsla av att jag varit onödigt ivrig i mitt arbete i dag.
Jag har gjort sånt som inte förväntats ännu och ändå är det klart.  Svettades ymnigt där under svetsjackan före arbetsdagens slut och en kommentar jag fått på ett tidigare arbete kom till mej " tå dö böri sveittas ska dö mesama slut ti arbeit fö så bra bitalt har int vi na! Lite svårt ändå det här med att vara sveitto. Det kan också vara nåt klimakterie Deluxe lurt. Allt är möjligt i denna höga ålder.
Nåjo, dagen hade i alla fall satt sina spår i kroppen och jag värmde glögg vid hemkomst och sa åt gubben att nu är det filmtajm. Jag ville se en sliskigt julig amerikafilm och det fick jag, åtminstone början och slutet. Vaknade till av att Zeb snarkade högljutt bakom soffan.
Inte alla kvällar man är i högform och fräser fram med symaskin. Men det går riktigt bra så här också.
Nu har jag dessutom fått frisk luft och kaffe så jag känner att det artar sej så här mot slutet av dan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar