Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 18 november 2017

Två dagar bort


I går åkte jag iväg med mamma och syster till Tammerfors.
Jag hittade naturligtvis en gullig svansviftande gris i en leksaksaffär. Man har ju sina svagheter.


Ett par timmars shopping så blev det aktuellt med mat. Vi gick till Plevna som finns i Finlaysons gamla fabriksområde. Där blev det en hamburgermåltid och deras eget bryggda mörka goda öl.


Finlayson hade Pop up butik och vi hittade lite smått och gott. Gick sen och beundrade fina cafe´er restauranger och gamla traverser.


Fotograferade som turister bör.




Efter att vi harmats över att vi inte hade kastspö och håven med tog vi tag i shoppandet igen.


Solen lyste upp stadsbilden för ett ögonblick.


När vi kom ut igen hade julbelysningen tänts och stadsbilden blivit fagrare.



När vi fått vårt rum, legat med fötterna mot taket och pudrat näsan gick vi ner till hotellets restaurang.


Åt den godaste vegetariska rätt ever.


 Och godaste Creme Bruleen ever. Med Irish coffee och körsbärssorbet.


Somnade som tre små grisungar och vaknade till att himlen ljusnade bakom Torni.


Ut igen och stegen styrdes mot Tallipiha och deras julmarknad. Men de var alldeles för sena och slöa jämfört med tre pigga kvinns så de höll bara på att resa sina marknadsplatser när vi var klara med stället.


Vi tog ett morgonpass för vadmusklerna upp till Näsi Linna.


Därifrån såg vi över till Särkänniemi.


Mamma spurtar utför.


Därifrån igen in i affärer och så småningom återställdes även sockerbalansen.


Lillasyster som ännu tror på jultomten tog en selfie med honom.
På eftermiddagen var det tre urvridna disktrasor som släpade sej upp på tåget till Bennäs. Trötta, nöjda och lyckliga.

2 kommentarer:

  1. Jag är lyckligt lottad som får ha så roligt tillsammans med mina flickor Tack ni är så fina / mamm

    SvaraRadera