Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 30 november 2017

När gubben är ute


Så fint att gubben hade tid hos frisörskan i kväll. Så fort han var utanför dörren rusade jag till skivsamlingen och sökte julmusik. Han är typ allergisk mot julen ännu denna tid på året så jag liksom smyger runt haha.
Plockade fram fönsterbelysningar lite här och där. I målarrummet kan jag, eller vill jag inte ta bort fönsterlampan. Gubben hade köpt den när jag var i Tammerfors och nu tycker jag den blev ännu finare med de mörka gardinerna jag satte upp i går. Men en liten ljusstake kan jag allt ha att stå på lådan.
Jag tycker så om den här tiden när jag få börja ljuspynta hemmet. Och tänk, i morgon är vi redan in i december. Så i alla fall jag tänker njuta så mycket jag bara kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar