Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 1 december 2017

God kväll


God kväll i stugorna, ni som ännu är vakna.
Dagen har gått i jul och advents tecken minsann. Radion har börjat spela lite mera julmusik men jag efterlyser mycket mer förstås. Till första kaffepausen hade vi beställ jultårtor och bara en sån sak gjorde oss arbetare lyckligare.
Hemma tog vi igen oss i soffan Zeb och jag, han har dock tagit sej vissa friheter och sträcker ut sej i sin fulla längd medan jag får "knåra! ihop mej i ett hörn. Glögg med choklad och körsbärssmak fick värma en frusen själ.
Ut på promenad med Zeb och jag vet inte vad som hänt men det är mycket mera fart under tassarna nu och vi går ofta ut till stora vägen och det blir ju en tre kilometer det. En tid gick vi inte ens hälften... Man blir ju glad.
Ville till kvällsmässan som hölls i kyrkan och på väg dit singlade snöflingor ner vilket blev som pricken över i:et.
I morgon väntar en spännande dag i min skolgång, men mera om det då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar