Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 13 december 2017

Lucia


Lucia kom så lagom i år. Nu gäller det att gripa tag i alla ljusglimtar som ges.
Jag blev så glad när fina Anna-Kajsa blev vald till Finlands lucia och har följt med i radion i dag på arbetet och här hemma bänkade jag mej framför tv:n med kameran.


Gubben undrade om jag var fullt frisk och själv vill jag påstå att jag är friskast vad jag varit på länge.
Jag tyckte det var så stämningsfullt och vackert och insöp så mycket det bara gick. Den nya luciasången är så väldigt vacker, har hört den nu ex antal gånger. Linda Lampenius klänning gick inte av för hackor heller.


Annars har jag väl aldrig brytt mej så mycket om luciatraditionen, varför vet jag inte. Men mitt bästa luciaminne är för 26 år sen när jag låg relativt nyförlöst med rejäl blodbrist och avsvimmad stup i kvarten på bb. Utan vetskap om att det var luciamorgon kom Jakobstads lucia med följe in i rummet och sjöng så vackert där jag låg till sängs i min egen lilla dimma. Det var verkligt fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar