Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 17 december 2017

Tredje advent


Det blev en riktigt bra konsert i går.
Första halvan var det mest Betaniakören som sjöng och fast de sjunger så fint så kände jag att snart vaggas jag till sömn. Det borde vara nåt upptempo emellanåt. Andra halvan bjöd på fantastiska solister som Filip Vikström, Elliott Tardiff, Filip Rosengren och Robin Turunen. Turunens framförande av Sylvias julvisa gav gåshud. Slutnumret O helga natt med de nämnda, Annika Mylläri och Sören Lillkung lämnade ingen oberörd.
I dag har vi ett rökdoftande hem efter att jag bakat saffransbutterkaka och smöret har runnit på ugnsbotten. Hurra för mej, jag är bara bäst ibland! Jag bestämde att det inte bakas mera i detta hus före jul, det mesta skiter sej ändå hur jag än försöker svänga till det. Allt vi behöver finns att köpas och när jag tänker till så behöver vi inget bulla. Choklad och pepparkakor thats it! å he finns på boode!
Nåjaa då jag nu kommit igång med ledig fredag så tar vi väl vi väl ledig måndag också. Gubben har också fått morgondagen ledig. Passar bra i dessa tider. Nåt smått ska ännu köpas till julklappssäcken och det ska ske i morgon. Så jag får ta till papper och penna och plita ner det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar