Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 18 december 2017

Frid och fröjd


Ser han inte nöjd och avslappnad ut min keramikfågel?
Han har fått komma hem i dag efter att ha torkat och bränts i Kokkola. Jag hämtade mina sista alster från skolan i dag. Slutarbetet, fågeln och porten. En dörr i porten hade gått sönder så jag ska se om den går att limma ihop, eller så hamnar den helt enkelt långt in i nåt skåphörn.
Jag visade gubben runt i skolan eftersom han aldrig varit in trots att han ofta varit utanför huset. Så nu är det riktigt definitivt färdigt där. Inget mer att hämta.
Sista julklapparna fick vi också fixade. Varken dyra eller många men det är alltid ett pusslande ändå.
Jag köpte mej en pyjamas som jag genast döpte om till hemmadress att strosa runt i under julhelgen. Bekvämt ska det va.
Allt har fallit på plats i dag och jag känner en frid och en fröjd inför den annalkande högtiden.

2 kommentarer:

  1. Åh, din fågel ser såå fin ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag tycker den är söööt :)
      Men dörren till porten var i flera bitar :( Har nu limmat den, men den åker säkert in i nåt skåp ändå!

      Radera