Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 6 december 2017

Finland 100 år!


I dag flaggas det i landet. Vi drar vårt strå till stacken med att tända blåvita ljus och äta Fazers choklad. Jag har för allra första gången tittat på hela den gamla Okänd soldat efter att ha varit på bio och sett den nya.
En ny julgransfot har jag beställt så bara vi får tag i en passande gran då sen så är det kirrat.
Här ska gräddas våfflor nu och till dem ska jag röra ihop nån salt röra.
Sen är det inte mycket mer än att vänta på slottsbalen. Den ses också i år från tv soffan eftersom min inbjudan troligtvis kommit på villovägar. Posten kan man inte lita på numera.
Grattis Finland och glad självständighet till var och en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar