Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 12 december 2017

Varför


Vi bäddas in i ett vitt och vackert snötäcke. Men ändå är vi flera som upplever ett mörker som sveper över med förtvivlan och frågan varför just nu.
I går fick jag fira min förstfödda på hans födelsedag. Samma dag är vår arbetskamrat med sin familj med om en trafikolycka och hans tio månader pojke dör. Det är glädje och nattsvart sorg som rusar runt i kroppen hela dagen. Varför varför...
Svårt att få tag i sömn. Arbetskamratens ansikte dyker upp hela tiden, leende skakandes på huvudet åt sej själv när han beskriver den gången han stod på skidor för allra första gången.
Det första tanken som slår till när jag vaknar.
Tacka vet jag mina fina arbetskamrater. Vi pratar och pratar för det känns bra att få ventilera.
För oss går livet vidare men hur kommer en mamma och pappa vidare utan sin lilla pojke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar