Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 24 december 2017

God Jul


Nu är den här. Julafton.
I går var det uppesittarkväll och denna goa fröken var det absolut mest sprätt i. Man önskar ju att man själv hade lite av den spända förväntan kvar som fanns där som barn.
Hon gjorde skägg av sitt hår och delade ut julklappar till alla.


Jag körde som vanligt sagotantsrollen och läste både Rydbergs Tomten och min nyaste julbok Tomtens jul. Det pysslades och mamma bjöd på god mat. Tummen upp för det ;)
Tiden gick över till julafton före vi kom oss därifrån, glada i sinnet över denna tradition.
Nu har det startats upp lite förberedelser här hemma inför dagen och Zeb ska få sin julpromenad till skogs.
GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar