Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 23 december 2017

Dan före


Skönt att få sovmorgon och vakna utvilad.
Särskilt när man vet att det är en hel del arbete kvar före man känner att man är nöjd. Det blev städning, av det enklare slaget. Julen kommer ändå, har åtminstone aldrig hört att den hoppar över ett hus där inte alla hörn är dammfria.
Bakade knäckebröd som inte blev så knäckiga dessvärre. Ändå har de haft bra åtgång hittills. Gjorde ett favoritgodis i juletid, vitchoklad med tranbär, russin och mandel.
Och lagom tills Mandelmanns jul och Jul med Ernst kom i repris som jag missade i veckan blev jag färdig med mina bestyr och kunde slå mej ner i soffan och gotta ner mej i mitt julgodis.


Så småningom får vi svida om till andra kläder (går omkring i pyjamas) för i kväll vankas uppesittarkväll hos mamma och Hasse med min familj och systers familj.
Jag ska kanske pina dem med lite högläsning och så. Kul hursomhelst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar