Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 5 december 2017

Dan före


Vi hade en bättre dag på arbetet i dag.
Får vi bulla går vi med ett leende på läpparna hela dagen och blir det bakelse kan ni bara tänka er.
Jag har min köksvecka och skulle brygga kaffe tills eftermiddagskaffet och vi skulle fira vår självständighet och chefen ha info. I god tid ställde jag mej mot köksregionen och började fylla kanna efter kanna. Småningom kunde jag konstatera att det såg ut som vanligt kranvatten och upptäckte att bönorna var slut. Dit for min goda tid och jag fick stressa på men alla fick sitt kaffe och vi kunde börja.
Ungefär som i går när jag tyckte jag hade gott om tid på väg till Kokkola och en massa bromsklossar sinkade mej. Tio minuter före två stod jag och drog i fel ytterdörr, en låst sådan. Jag visste inte ens var stadshuset låg. Snacka om att vara väl förberedd. Som tur var förklarade en vänlig kvinna vägen för mej.


Jag är ju inne i konsten och ser den lite överallt.
Här kunde jag nästan ha en gissningstävling, de jag frågat hittills har gått på en nit.
Hela dagen har jag borrat hål i kopparrör och detta är alltså kameralinsen mot hålet och bilden tagen inifrån. Snygga ljusringar och andra änden lutar mot grön plast.
Alla har vi våra intressen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar