Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 22 december 2017

Lugna puckar


Jag undrar vem som la bort ljusserien till granen i fjol.
Har inte sett en sån röra bland ljus och sladdar och jag fick djupandas för att inte gå i taket av ilska. Men jag redde opp det till slut och nu är det lugna puckar igen. Dessutom är det ingen annan än jag själv jag har att skylla på. Hade inte jag plockat ur fjolårsgranen hade den troligtvis stått inne ännu, lite brunare men dock färdig pyntad.
Sista arbetsdagen för i år och vi avslutade med risgrynsgröt, skinksmörgåsar, kaffe och pepparkaka. Efter det varsin julklapp och så bar det iväg hemåt med en bra känsla i magen.
Jag hade lovat besöka gammelmoster Betty före julen och jag tyckte det började bli dags nu. Så där satt jag ett bra tag och fortsatte vidare till Petterssons trädgård och köpte mej en amaryllis i vacker kruka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar