Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 15 december 2017

En ledig dag


Så klok var jag den här veckan att när jag kände att nu börjar det bli onödigt mycket på arbetsfronten så tog jag helt enkelt ledigt. En ledig fredag strax innan jul kan vara riktigt skönt.
Satt med morgonkaffet runt niotiden och kände ingen brådska överhuvudtaget. Satte igång en bröddeg som jag länge menat men som aldrig blir av de korta kvällsstunderna.
Låg vaken en stund i natt, det är den perioden nu igen. Låg och funderade om jag borde ta och möblera om lite i hallen för att få ett lugnare och enhetligare intryck. Så, så länge bröddegen jäste flyttade jag runt lite pjäser i huset och blev riktigt nöjd.  Ibland behövs så väldigt lite för att det ska kännas väldigt mycket.


Pappersgranarna som jag höll på att glömma bort fick också ta plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar