Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 7 januari 2014

Arbetsdag




Så har vi första arbetsdagen på stickan.
Första morgonen vi alla fyra ställt oss till "riktiga" arbeten, tänk att också den dagen kom. Lilleman var en mycket nöjd byggarbetare när han kom hem och det är ju bra att början är bra.
Känner att vi alla är rätt degiga i kväll ovana som vi är med att stiga upp tidigt och vara igång hela dagen. Går ju inte direkt att lägga sej ner när man känner för det eller ta en extra kaffepaus.
Men jag har också haft en inspirerande dag i och med att jag tilldelats nya arbetsuppgifter. Jag vill gärna lära mej nya saker och får jag bara tillfälle nappar jag på. Så i dag har det stått lödning med gas på halva dagsschemat. Lite pilligt och hett var det men sen jag fick rätt färg på lågan ;) och lite ahaa upplevelser flöt det bättre på.
Julen är nu bortstädad så när som på två bordslöpare och skönt är det. Vanliga fönsterlampor hänger igen i fönstren i stället för stjärnorna. Många längtar nu till våren men inte kan vi ta den ännu för i så fall blir vi tokiga av väntan. Nej nu skulle det sitta bra med snö och minusgrader. Gott folk det är bara början av januari ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar