Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 22 januari 2014

Trött på granris


Borde få en ny bild till bloggen.
Är oerhörd trött på granris och kottar just nu. Men tills jag hittar en ny, helst vår inspirerad bild får jag och ni ge er till tåls med dörrhjärtat. Men jag suckar varje gång jag öppnar min blogg och tänker att det där hjärtat ännu hänger på vår ytterdörr och lär troligen hänga där till påsken.
Saken är den att vi väldigt sällan använder dörren på framsidan och därför stör den inte lika mycket där som här inne. Många gånger glömmer vi bort att sopa snön av trappan där och stället ser obebott ut, och den som menar komma in möts för det mesta av en låst dörr men det är bara att plinga på.
Lite smarriga färger skulle allt sitta bra i hemmet nu, senast i februari åtminstone.  Så här efter julen är det mycket murriga färger hos oss men vartefter veckorna går smyger det sej in ett och annat fräscht inslag.
Först kanske i form av nya grönväxter som jag sen plågar till döds antingen med för mycket vatten eller för lite eller helt enkelt bara av att jag visar mej för växten i fråga. Jo jag har den förmågan ser ni. Sen blir det gardiner och kuddarnas tur att bytas ut.
Lite vår har jag haft redan i kväll när jag halkade in på nätshoppandets underbara värld och beställde en rosa huppari. Rosa av alla färger.
Ute är det vackert som i en sagovärld om dagarna, synd bara att man är så trött och hungrig när man kommer hem att man missar det mesta av dagsljuset. Ska ta mej ut med Zeb i mörkret nu i stället. Han mår förövrigt prima igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar