Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 29 januari 2014

Det löser sej


Plus:
- Jag har fått göra mitt favoritarbete för tillfället.
- Solen besöker oss dagligen.
- Jag hade energi till att göra ordentlig hälsosam och näringsrik mat till familjen.
- Torkat damm.
- Jag har ännu inte drabbats av förkylningen som de andra i huset.
- Det gror i min basilika odling.


Minus:
- Långt till våren.
- Onödigt kallt (inte minst för lillebror).
- Hittade en död stackars liten talgoxe i växthuset. Han hade tydligen hittat in men inte ut.
- Växthusdörrarna flagar målfärg...rejält! Jag som har satt så mycket arbete med att skrapa, slipa, grunda och måla. Undrar vad för sorts färg det sålts åt oss.
Men vi har en positiv lillebror som konstaterade att han kanske får användning av sin målarspruta som skolan kastat men som han putsat och fixat till en helt användbar spruta.
Ja ja, det löser sej ska vi tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar