Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 13 januari 2014

Ny vecka


Ingen är väl van med kölden ännu kan jag tro.
Åtminstone jag tycker jag fryser konstant nu. Vi var på bio i går kväll och såg Hundraåringen och hade jag bara varit lite modigare hade jag suttit med mössan nerdragen över öronen. Jackan hade jag tänkt ta bort men ångrade mej och satt istället invirad i den filmen igenom. Snacka om att frysa och mina fettlager har då rakt inte hjälpt mej än i vinter.
Men Hundraåringen var mycket sevärd och underhållande så ta chansen och gå se den. Ännu i går fanns det bara enstaka lediga platser kvar så den drar fortfarande folk.
Nåja kölden verkar ha mej i sitt grepp så i dag har jag haft dubbla sockor och en extra jacka virad runt benen i arbetet och näsan har varit så kall att jag ibland behövt känna ifall den suttit kvar eller trillat av. Väl hemma var det att sätta igång en brasa och så gjorde jag en semledeg så att jag med gott samvete kunde grilla ugnen till max.
Så nu blir det rykande hett te och färskt bröd under ett lager av plädar. Trevlig måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar