Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 11 januari 2014

Fina lördag


Lördagen kom med ordentliga minusgrader och ett vitt täcke över bygden.
Äntligen säger jag som väntat på riktigt vinterväder och säkert många andra. Slängde ut mattorna för en ordentlig vädring för en gångs skull, de har också lidit att det mörka och dystra vädret.
Saftmajan har puttrat i dag och nu har vi 3,5 liter hemgjord saft. Tyckte att byggaren som ska vara ute hela dagarna i det kalla vädret som nu utlovas behöver kunna ta med varm saft i termos för att ha nåt att värma sej med.
En trevlig pratstund med svärmor på förmiddagen och en stund med goa mamma på eftermiddagen har satt glans på dagen.
I kväll ska det eldas i spisen och läsas en god bok medan värmen sprider sej i rummen. Så har vi också Stjärnorna på slottet på tv, det enda program jag just nu följer med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar