Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 9 januari 2014

En luddig värld


Det mesta tycks lite gråluddigt nu.
Grått och dimmigt från morgon till kväll och allt annat tycks också lite grått och luddigt. Så mycket nytt händer inte hos mej nu utan vi jobbar på och alla far vi hemifrån med ca halvtimmas mellanrum och lika kommer vi tillbaka. Det som är glädjande in i veckorna är kvällsmaten när vi kan samlas och prata om dagen som gått. Småsaker kan verkligen uppskattas.
Det enda vettiga jag kom på igår var att jag ska göra en blyertsteckning av Pavarotti bara jag får tid. Satt framför datorn igår kväll googlade bilder av honom och lyssnade till hans tolkning av Nessun Dorma och jag får gåshud helt enkelt. Är det nåt man ska harmas över är det väl att möjligheten att höra honom live glidit oss ur händerna.
Minns hans framträdande i Torino 2006 som för övrigt mej veterligen blev hans sista framträdande. Jag skulle hämta hem sonen från Sursikdisco och det blev förstås mitt i invigningen och jag fick lägga det på bandning. Lyssnade på radiosändningen i bilen och när jag körde över viadukten vid Nautor började han sjunga Nessun Dorma och det glömmer jag inte i första hand. Det var kanske något nytt för er, att jag gillar Pavarotti. Tillika skakar jag gärna rumpan till ordentlig workout musik och allt däremellan, nästan.
Nu får jag rusa iväg till gymmet, med en trilskande vadmuskel, vad nu det ska bli till. Men jag kan ju alltid ge boxningssäcken en omgång och ligga i massagestolen. Det kommer inte att gå nån nöd på mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar