Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 2 juni 2015

25


Om ringen blir sliten
och locken blir grå
Behåll kärleken
lika vacker ändå.


För 25 år sen småregnade det.
Satt i frisörsstolen och blev fin i håret när mamma kom in och påstod att jag var blek om nosen. Var jag kanske nervös fast jag inte ville godkänna det.
Den här dagen för 25 år sen stod jag brud i Esse kyrka, blott 18 år ung.
Hur mycket har inte ändrats på 25 år. Världen, livet, jag. Framför allt jag. Och då menar jag inte bara det kroppsliga förfallet utan allt jag står för i dag, hur jag tänker, tycker och känner.
Mycket har ändrats men ett är då säkert. Samma gubbe skulle jag haffa än i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar