Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 7 juni 2015

Inte utan min mössa


Vi skriver 7 juni.
Hade vindtät dräkt, mössa och handskar på länken med hunden. Hade inte gått utan att frysa annars.
När till och med jag börjar längta efter lite värme, då har det varit kallt länge nog.
Satt igår kväll och kluddade ihop en kossa eftersom det på det sköna sällskapets sida var en hel del kovändningar i går, och som i viss mån fortsatt i dag. Det blev en lite snubbat variant vad gäller både öron och horn men se då duken var så liten. Har bara små taveldukar hemma nu och ska jag riktigt måla vill jag helst ha lite större att ta ut svängarna på.
Nu ska jag snart iväg på ett trevligt partaj med mina arbetskollegor. Vi ska ut och äta med en härlig typ som tyvärr slutar sin arbetskarriär till midsommar. Saknar hennes humor och skratt redan men vet att nån form av kontakt kommer ändå att finnas kvar. Så vad gör väl lite (läs mycket) regn och blåst, när ett gäng glada kvinnfolk tillsammans lyser upp tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar