Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 15 juni 2015

Rosa måndag


Midsommarveckan är igång och mössan är fortfarande ett favoritplagg.
När jag cyklade hemåt idag var jag utsvulten till max och det enda begär som växte var klappagröt!
På bettär språk heter det säkert nåt annat, kanske bärgröt men hur som haver.
Och jag fixade min gröt, rosa fluffig och len. Fy tusan va gott!
Dagen har löpt på riktigt hyggligt vilket gjorde att det fanns extra energi kvar till kvällen, vilket det annars sällan gör. Så fönstertvätten som jag inte trodde skulle bli av till midsommar är faktiskt avklarad.  Massor av gul pollen och jag kommer att vara riktigt dålig i morgon, det är smällar man får ta här i världen.
I dag blir det inte desto mera annat än att söka fram Zebs vaccinationsbok, vattenflaska, munkavle och smågodis för morgondagen. Då ska han ha sin årliga vaccination och ett Barbituratprov (blodprov) som visar om njurar och lever klarar av medicindosen.
Håhå, det har varit mycket veterinärspring den senaste tiden. Tror minsann Zeb själv håller med om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar