Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 9 juni 2015

Nu blommar det


Så skönt att lufsa omkring ute på gården en stund.
Körsbärsträdet och äppelträden blommar och det är ljuvligt vackert. Har knipsat bort torra kvistar från vinbärsbuskarna och stått och strukit handen över de stora pilträdens bark. Stått under dess böljande kvistar och blickat upp i en blå sky. Älskar pilträden fast de skräpar massor och fast de fäller sina blad oftast efter snön kommit och fast deras rötter gräver sej upp ur jorden. I mina ögon är de majestätiska.


Det stod läkarbesök på agendan i dag.
Det treårs gamla opererade knät ger mej smärta och gråa hår. Sedan i mars har jag haft problem med det till och från men de sista veckorna har det bara blivit värre och värre.  Så farbror doktorn fick ta sej en titt på det i dag. En tiodagars kur har jag nu på och på torsdag ska jag i röntgen för att utesluta eventuella "lösdelar". Hoppas nu innerligt att kuren tar ner både svullnaden och vätskan som finns runt yttre menisken annars lär jag snart ligga på operationsbordet igen.


Dagens positiva blir den vithåriga superduktiga doktorn och att humlan Hubert hittat till oss. Hoppas du trivs och vill stanna ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar