Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 juni 2015

Min kväll


Eftersom vädret kanske var det bästa hittills i år (nej 1 maj var ännu bättre) men duga fick det hur som helst så har det blivit flera utetimmar efter arbetet.
När jag kom hem var det sommarvarmt på terrassen och jag skyndade in för att brygga mej en kopp kaffe, ta boken och solbrillorna och fort ut igen till solstolen. Ungefär 5 varma minuter fick jag sen låg jag och småhuttrade tills jag gav opp.
I uterummet var det lagom temperatur när vi hade dörren på glänt och där intogs kvällsmaten. Utekänslan kommer av sej själv där.
Så hade båda pojkarna match och som mamma måste man helt enkelt ta sej tid nån gång att orka sitta på en träbänk en hel match igenom.
Så lagom påbyltad, sol i ansiktet och en vinst för Esselaget kändes det inte så tokigt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar