Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 8 april 2016

Åååh...


...fredag!
Kan meddela att nu är det rätt tomt i skallen efter arbetsdag, veterinärbesök och matinköp.
Sitter med kaffe och försöker tänka klart medan jag skriver.
Det mesta känns upp och nervänt i huset (bara vardagsrummet som prioriteras just nu ;)) men det måste nog lämna tills i morgon för dagen har ändå varit lång.
Zeb har något problem med sina ögon så vi slapp till veterinär i dag. Han var ovanligt lugn i väntrummet och uppförde sej som en lydig och tränad hund ska göra. Matte var stolt. Men ve och fasa i undersökningsrummet. Utan munkavle hade både doktor och matte strukit med. Jag fick en sån käftsmäll av honom att glasögonen flög och jag såg stjärnor.
Nå det kunde i alla fall konstateras att ingen infektion men istället nånting annat som är svårt att sätta fingret på. Jag hade föredragit infektion för sån reder antibiotika upp. Hornhinnorna lätt grumliga och nu ska han behandlas med cortisondroppar och konstgjorda tårar i en vecka, sen blir det återkoll. Ser redan fram emot det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar