Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 13 april 2016

Konst konst konst


De e mycket nu.
Skola och Artist talk i går kväll. Ingen vidare föreläsning enligt vissa av oss men så beror det ju helt på vad man är intresserad av. Däremot att föreläsaren bjöd på vin, öl, batong, salta kex, chips, ostar och oliver gjorde att det jämnade ut sej. Jag var passagerare bör kanske tilläggas.Men efter 1,5 timme hade vi hört och sett vad vi behövde och smet därifrån som olydiga elever. Tur att det är så fritt som det är i den skolan.
I kväll har jag varit med min skolkompis till Tobaksmagasinet på utställningen LIV-LEAVES-LEAVE.
ArtQuinns är en grupp på åtta kvinnor som är kurskamrater från just Nordiska konstskolan som de slutförde som den första grupp 2010.
Bland annat är min akvarellärarinna Helena Cederberg med i gruppen och hon råkade komma dit ikväll så jag fick en pratstund med henne. Hon har gjort den fantastiska målningen på bilden och den blev extra fin av kvällsljuset som silade in genom fönstret.
Utställningen var mångsidig och hade lite av varje, målningar, foto, keramik, skulptur, papier mache´,broderi, grafik... Ja alltså något för envar, så besök utställningen för den är sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar