Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 25 april 2016

Visdom


Det har haglat visdomsord och goda råd över mej sen igår. Det mesta har kommit från (de äldres råd tänkte jag skriva ), Merabs skönheterna. Men de är också lite äldre än jag och kloka som få.
Och jag har sugit i mej, tänkt och försökt leva lugn och harmonisk hela dagen. Och faktiskt tror jag att jag gått med ett inre leende på läpparna i dag. Klappar mej på axeln och berömmer.
Det är den här vardagsstressen som tar kål på mej och den alldeles för lilla egentiden. Tiden då jag får vara jag, göra det som inspirerar och ger energi och framförallt glädje i vardagen.
Det finns alldeles för många måsten i mitt huvud, som ingen ändå varken ser eller tänker på. Vem bryr sej om om min säng är bäddad eller kuddarna sitter rätt? Ingen! Likväl kommer jag alltid bädda sängen, så väl känner jag mej. Men jag ska ta mej tid varje kväll att göra nåt som jag inspireras av, nåt som ger glädje. I går kväll satt jag och tecknade en hel timme före jag gick och la mej. Nöjd över att ha fått utlopp av min kreativa sida somnade jag sen gott och den härliga känslan satt kvar ännu på morgonen.
Som texten jag fick av Merabs Solola som är undertecknad Richard Gere:

"Ingen av oss kommer ändå härifrån levande,
så ta vara på ögonblicken i ditt liv.
Njut av maten. Promenera i solen. Bada i havet.
Dela med dig av ditt hjärtas sanning.
Följ dina impulser. Var galen. Var snäll. Lev ut!
Det finns inte tid för någonting annat.

De fina presentkorten har jag fått av vännen Ingela. Hon har fotat och gjort dem själv för sitt företag Gunnarsberga. De finns också till försäljning i blomsterbutikerna i nejden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar