Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 11 april 2016

Att nästan förta sej


Jojjomen idag skulle växthusgolvet skuras.
Man får sådana dumma tankar i arbetet när man stirrar på en borr som går runt runt en hel dag.
Så jag slängde ut allt från växthuset och tog till högtryckstvätten för att få bort mossan av tegelstenarna. Det var effektivt kan man säga. Men i slutändan var väggarna, fönstren och jag lika gröna som golvet varit tidigare. Men jag sprutade skurade och borstade så det stod härliga till och tvättade t.o.m södernstenarna jag fått av farmor. Ja inte med högtryckstvätten då utan här inne.
Så in med allt igen, men fönstren ska få sej en omgång nån dag senare.
Och nu går jag som en skadeskjuten skata. Har så ont i ryggen då den verkligen inte tål någonting. Men det har säkert gått om tills i morgon. En natts sömn brukar lösa det mesta.
Nu blir det inga mera dumma ideer ikväll. Från köket kommer härlig kaffedoft och en film ska plöjas igenom än i kväll. Låter alldeles lagom i mina öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar