Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 1 april 2016

Jobbhelg


En jobbhelg ligger framför oss.
Fast i skrivandets stund är vi redan långt och det mest tidskrävande är över. Alla väggar i vardagsrummet är rena från tapeter och gubben spacklar igen hål som bäst. Ni kan tro det är några när frun i huset hängt sina tavlor lite här och där.
Min rygg är långt ifrån vad den borde vara efter att jag nästan klättrat på väggarna och legat under batterier och i de mest konstiga ställningar. Det ska lyckas bra om jag kommer mej ur sängen i morgon. La mej raklång på golvet här tidigare och bara ojades. Den enda som hörde var hunden som kom och la sej rakt över mej vilket inte gjorde saken bättre.
Händerna är såriga och torra efter allt tapetrivande, vatten och gammalt klister.
Men det var ju det här jag ville så inget gnäll nu. Det blir säkert riktigt bra bara vi blir klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar