Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 3 april 2016

Klart!


Tapeterna är uppe och listerna tillbaka på sina platser.
Jag är så galet nöjd och glad just nu. Trots att hela helgen gått åt och jag är så innerligens trött att jag knappt kan formulera mej.
Igår kväll gick jag och lade mej strax efter nio, sa åt gubben att jag ska lägga mej för att läsa. Klockan sju i morse öppnade jag min grågröna utan att ha läst så mycket som ett ord. Men jag var redo och pigg att slutföra arbetet i dag och med sönerna som hjälp på eftermiddagen så gick det i ett huj. Jag skattar mej lycklig varje dag över min lilla händiga familj.
Mycket annat smått och gått finns det ännu att göra så därför blir det ingen helhetsbild ännu, bara en bit av fondväggen som finns där spisen står. Att ett par tapetrullar kan bli så levande på en vägg är fantastisk. Håller ännu på med städning där men fick ta paus när Formel 1 körs som bäst. Då vet jag hålla mej undan. Sen ska det upp nya rullgardiner och gardinstång och det är ännu inte inhandlat så det tar sin lilla tid men det gör ingenting när vi ändå är så här långt.
Tänker nu att en dusch och lite vila skulle sitta fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar