Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 21 september 2016

Darker



Den här kvällen firar jag Leonard Cohen.
Den artist jag beundrar allra mest fyller 82 år i dag.
Eftersom gubben åkt på fotboll kör jag all in ett par timmar med musik dvd i tv rutan.
Det mest fantastiska är att om exakt en månad släpper Leonard sitt senaste album You want it darker.
Första låten med samma namn är redan släppt och oh my lord!
Spelar den om och om igen på you tube och baslådan under skrivbordet dunkar och vibrerar behagligt åt fötterna. Den om möjligt ännu mörkare rösten sprider ett välbehag i kroppen och ger gåshud.
Har läst många recensioner om albumet och det lär ska bli nåt alldeles extra. Magnificent!
Leonard Cohen var kanske stor på 70 och 80 talet, men hans riktiga storhetstid blev nog på hans egen senhöst. De senaste åren har det kommit flera album, ett bättre än det andra. Så fantastiskt att han delar med sej av sin otroliga gåva i att skriva och göra musik.
Thanks for the music Mr Cohen.

Vill ni höra You want it darker så lyssna HÄR

2 kommentarer:

  1. Åh vår gentleman herr Cohen ! Blir bara bättre å bättre i rösten ! Mamm

    SvaraRadera