Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 7 september 2016

En solskensdag


I dag väntade jag besök redan nio på morgon.
Mamma och syster kom på morgonkaffe och jag bjöd på nygräddade scones med apelsinmarmelad.
Vi bokade in en helg i november när vi ska göra ett återbesök i huvudstaden för att klämma bollar, shoppa loss, äta god mat och bara få umgås. Det blir nåt att se fram emot.
Mamma hade solrosor med från Samulins odling i Ytteresse där allmänheten får plocka sej en bukett.
Gubben hade stadsärende så jag fick följa med och plötsligt var jag en skjorta och en blus rikare. Vackert så, höstgarderoben är i stort behov av förnyelse.
Sen kom det sista av tapeterna upp och hjärtat klappar lite extra varje gång jag tar en titt. Det blev så bra och nu ska listerna fastsättas ännu. Bilder utlovas.
Tre mattor tvättade jag i kväll, sådant som andra gör under sommarn. Hursomhelst är det nu gjort.
Blickar jag tillbaka så har det varit en alldeles fantastisk dag. Inte illa för en onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar