Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 3 september 2016

Konst och kaffe


Jag fick lockad med mamma på årets konstrunda.
Tänkte inte sätta ner desto mera tid utan hade egentligen två ställen jag ville till.
Vi startade upp hos Pia Öst i Bennäs. Hoppas att många tar sej tid att besöka henne fast hon är lite avsides som hon själv sa. En keramik som tilltalar mej har hon, möbler i enkla utföranden men mycket uttänkta. Och tyger som metervara, grafiska och underbara.
Andra och sista stälet var hos Tanja Aumanen i jakobstad. Henne sökte jag redan förra året men hittade aldrig fram på grund av vägarbeten. Nu hade vi ju henne som lärare sista helgen före sommarlovet och jag passade på att förhöra mej om vägbeskrivning. Då blev det hur enkelt som helst.
Hon gör tavlor i akryl med en historia och tanke bakom. Fascinerande att höra henne berätta om hur hon tänkt innan. En underbar trädgård och en mysigt växthus och frigående vackra hönor fick vi också på samma gång.
Så blev det kaffe och färska kanelbullar vid Skorpan och ett varv hos Urban Life and Coffee.
En bra dag i fint sällskap. Själv har jag satt upp två av de bästa fotografierna jag vet i atelje´n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar