Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 23 september 2016

Som nätta bakelser


Jag hittade ett recept på bakad potatis, invirad i bacon och massa ost i fyllningen. Såg så fruktansvärt gott ut att jag blivit att fundera på detta flera dagar.
Så i går efter modellteckningstimmarna inhandlade jag ingredienserna för att liksom höja denna fredagskväll till skyarna.
Och visst, fina blev de och gott blev det. Men inte ser de ändå lika smarriga ut som på bilden jag såg.
De blev mer som kinuskiglaserade bakelser med sitt cheddartäcke. Och såå goda var de inte att jag tyckte det var värt besväret att koka, baka, gröpa och fylla. Att vira in potatisarna i bacon och sticka tandpetare i för att hålla ihop det hela. Hade säkert blivit lika bra att göra nån slags gratäng av det hela. Men nu är det gjort som Stina sa i Saltkråkan och mätta blev vi.
Nu tar vi kväll på det med en kort hundpromenad, bastu och soffhäng framför tv:n. Låter förträffligt i mina öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar