Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 9 september 2016

Skolstart


I kväll är det äntligen skolstart och den är efterlängtad. Att få träffa vännerna efter sommaren och ta tag i nya saker och tekniker. Göra nåt som känns meningsfullt och ger både glädje och energi. Denna första helg handlar det om oljemåleri.
Annars försökte jag mej på sovmorgon och lyckades si så där. Klockan åtta var jag i full gång.
Rensade ur skåp och våndades över allt skräp som jag hittade. Sände en tacksamhetens tanke över att jag inte trillat av pinnen före jag fick ordning på det. Men i stället fyller jag på förrådet där ute och snart kommer vi inte in där. Det blir snart att köra bort ett lass igen.
Och vantar och mössor! Hur många ska man behöva egentligen? Sen är det ju bara noppriga som finns kvar efter en vinter för fast jag har en handfull mössor finns det ingen som håller måttet ändå. Så en ny mössa ska införskaffas och likväl sparar jag alla gamla ändå.
Nu blir det en eftermiddagslur för att jag kan och vill, och sen mot Kokkola och bästa skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar