Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 1 september 2016

Tömt och tomt



Så var dagen här då också lillebrors rum är tömt.
Kvar finns nån gitarr och ett par lampor. Det som också finns är smutsiga tapeter med stora skruvhål och ett ordentligt hack i golvet när han som liten välte tv:n i golvet och bara såg gröna gubbar i rutan efteråt.
Jag har nog en sorg i kroppen i kväll och lite magont. Men kanske en mamma ska ha det såna här gånger. Det ska kännas när de finaste man skapat flyger i väg. Barnen finns kvar i byn men här hemma blir det aldrig mer detsamma.
Men på samma gång också en glädje att de nu står på egna ben och själva tar ansvar för sina liv. Och vetskapen om att jag visst får ta del i det som nu  också händer, fast i mindre skala och på mera avstånd.
1 september och ett nytt kapitel har fått sin början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar