Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 20 september 2016

Stillsamt


Stillsamt på alla fronter.
Igår kväll satt jag och läste en bok nästan hela kvällen och kom mej inte för annat. Men det är skönt det också, att ha njutarkvällar.
Nu har jag suttit en timme redan framför datorn med blanketter hit och dit. Men så länge det går smidigt och man inte behöver ropa på gubben var femte minut löper det smidigt.


Frostbilderna är från söndag morgon när jag stod huttrandes i morgonrock och crocks på fötterna för att föreviga. Nu igen är nätterna flera plus grader.
Bara jag får mej nåt till livs nu bär det av till Kokkola på föreläsning med Karstein Volle, från Norge, numera bosatt i Helsingfors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar