Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 4 september 2016

Söndagstvagning


Den här lille pojken hamnade i duschen i dag vilket han inte alls hade tänkt sej.
Bromsade på alla fyra men fick se sej besegrad av matte. Surade en stund efteråt och låg och tryckte vid ytterdörren och tyckte livet var trist. Men han har fått pälsvård och ompyssling i omgångar under dagen och det gillar han så sist och slutligen var det där med duschen ingen tokig ide´.
Det stora bekymret är att känseln till bakbenen har försämrats ytterligare och det är med stor möda han kommer sej upp. Inget bra tecken alls.
Och pojkarna har varit hemma under eftermiddagen, bästa bästa!
Jag har nu två veckors permittering framför mej och jag tänker inte gräva ner mej för det utan ser det bara som en fördel. Har så mycket på gång förstår ni att jag inte alls skulle ha tid att arbeta ändå.
I rummet som de nya tapeterna ska komma har jag tömt i dag. Dragit ut spikar och skruvat loss skruvar. Så nu är det bara listerna som ska loss innan jag kan sätta igång med stora rivningen. Så här finns att göra och så får jag vara hem med Zeb och se hur formen fortskrider. Så ska man nu nödvändigtvis vara permitterad så kom den alldeles lägligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar