Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 15 september 2016

Ta det lugnt dag


Ja vet ni denna dag har seglat förbi i lättjans tecken.
Hade lite småfix vid datorn inför Merabs utställningen nästa månad som jag satt med i godan ro.
Färdigställde en målning och grundade en ny som fått torka under dagen. Så lat att när jag skulle ha varmvatten så tryckte jag på oljeknappen.
Överräckt blomma åt en vän som ska till att fylla jämt och pratade bort en stund över en kaffekopp.
I kväll var det tänkt att jag skulle på croqui men jag har haft en molande huvudvärk hela dagen och när jag höll på med kvällsmaten slog den till från hell.
Så istället la jag mej på massagedynan och somnade en kvart. Ännu är värken inte borta men den går att leva med och det blir några timmar i min egen målarlya istället. Får ta och skriva en utställningsrecension från i sommar och skicka in till skolan i morgon som en egen kompensation och plåster på såren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar