Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 12 oktober 2016

Glädje och lite vemod


Nej det här är inte målningen jag påbörjade igår.
Den här är ett hastverk på 45 minuter som utfyllnadssäkerhet till vår vernissage men den behövdes aldrig. Bilden är tagen i ett halvmörkt rum, därav kvalite´n. Bra ändå att ha nåt på väggarna när det mesta hänger dit borta i Nykarleby.
I dag har vi varit tillsammans i 30 år gubben och jag. Firade med att köpa 12 kg hundfoder och få oss en bit mat på samma gång.
Lars Hulden har gått ur tiden. Så sorgligt att höra trots att han var en gammal man. Gläds åt att han fick den äran att läsa min tolkning av Ti arbeit ilag. Den skrev jag när jag hamnade att samarbeta med gubben på målarlinjen och han "bossade" mej som inte tålde det minsta.
Var jag förlagt dikten har jag ingen aning om, borta var den nu hursomhelst när jag sökte i all hast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar